Basın Bültenleri

UZUN RAMAZAN GÜNLERİNDE MAKARNA İLE HEM TOK KAL, HEM DE SAĞLIĞINI KORU!

Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk geldiği bu yıl Selva Diyetisyen Seçil Kenar’a sordu; “Ramazanda makarna tüketme sağlıklı mı?” Dyt. Kenar yanıtladı: “Makarna her yönden övülebilir, hem tok tutar, hem çok besleyicidir”


UZUN RAMAZAN GÜNLERİNDE
MAKARNA İLE HEM TOK KAL, HEM DE SAĞLIĞINI KORU!

Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk geldiği bu yıl Selva Diyetisyen Seçil Kenar’a sordu; “Ramazanda makarna tüketme sağlıklı mı?” Dyt. Kenar yanıtladı: “Makarna her yönden övülebilir, hem tok tutar, hem çok besleyicidir”

 

Ramazan ayının yaz günlerine denk geldiği bu yıl, oruç tutarken sağlıklı beslenme daha bir önem kazanıyor. Selva Gıda’nın makarnanın yazın Ramazan ayında tüketilmesinin faydalarına dair diyetisyen Seçil Kenar ile yaptığı çalışmada ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı.

Dyt. Kenar, oruç tutanlar için makarnanın ana yemek olarak diğer besin gruplarıyla birlikte tüketildiğinde çok faydalı olduğunu dile getirdi.

Her gün ekmek yemenin şart olmadığını, makarna hem tok tutma özelliğinden hem de sağlığa sayısız faydasından dolayı ekmeğe çok iyi bir alternatif olduğunu vurgulayan Kenar, makarnayı ana yemek olarak değerlendirmeyi öneriyor.

Dyt. Kenar un, pirinç gibi beyazlaştırılmış diğer tahıllara göre lif içeriği daha yüksek, demir başta olmak üzeremineral ve B grubu vitaminleri bakımından daha zenginolan makarnayıtercih etmenin çok sağlıklı olduğunu söylüyor.

Aynı zamanda makarnanın aynı gruptaki tahıllara göre glisemik indeksi daha düşük; bir başka deyişle kan şekerini yavaş yükseltiyor. Dyt. Kenar makarnanın bu özelliğinden dolayı şeker hastaları için de tercih edilebilir bir ana yemek olduğunu vurguluyor.

 “Makarna sağlık için “hafif diri” yenmeli”

Beslenme uzmanı Kenar makarnanın bu düşük glisemik indeksini korumak için çok da fazla haşlanmasından yana değil. “Aldante” ya da “hafif diri” olarak tüketildiğinde makarnanın düşük olan glisemik indeksi korunuyor böylece kan şekeri de dengeli yükseliyor.

“Toplumdaki yanlış kanı: “Karbonhidratla protein birlikte yenmez”

Dyt.Kenar’ın sağlıklı makarna tüketimine dair bir diğer önerisi; makarnayı diğer besin gruplarıyla birlikte yemek. Yoğurt, peynir, tavuk, kıyma, sebze gibi diğer besin gruplarıyla birlikte makarna ana yemek olarak yendiğinde “dengeli beslenme” nin altın kurallarına uyulmuş oluyor.

Selva Gıda’nın araştırmasına katkıda bulunan Dyt.Kenar’ın altını önemle çizdiği nokta ise toplumda insanların besin gruplarının birlikte tüketilmesine dair yanlış yönlendirildiği. Besin gruplarının birlikte tüketildiğinde kilo aldırdığı gibi bilim dışı bilgilerin toplumu yanlış yönlendirdiğini dile getiren doktorlar,sağlıklı beslenmede önemli olanın her öğün dengeli bir şekilde tüm besin gruplarını bir araya getirmekolduğunu söylüyorlar.

“Fırında makarna, bir kâse yoğurt yanında da salata, sağlıklı bir öğün”

Dyt. Kenar makarnanın da proteinle ya da diğer besin gruplarıyla birlikte tüketilmesinin önemini anlattı. Kenar’a göre; iki dilim fırın makarna, bir kase yoğurt ve yanında salata yiyen ya da Çoban Kavurmalı makarnayı yoğurtla ve salatayla birlikte yiyen biri bir öğünde vücudun alması gereken tüm ihtiyacını karşılıyor.