Basın Bültenleri

Selva’nın “Lezzet Şöleni” Büyük Beğeni Topladı

Selva’nın Sırrı Mutfaklara Taşındı İstanbul Ortaköy Feriye Lokantası’nda gerçekleşen basın toplantısına Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, İttifak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Akman, Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, Türk Mutfak Vakfı Genel Müdürü Hilal Nuhoğlu, şirket yöneticileri ve kalabalık bir gazeteci topluluğu katıldı.

Selva Makarna’nın “Lezzet Şöleni” Büyük Beğeni Topladı

Selva’nın Sırrı Mutfaklara Taşındı

Makarnanın ana yemek olarak algılanması ve Türk mutfağına uygun makarna yemekleri konusunda uzun yıllardır çalışmalar yapan Selva, 40’tan fazla tarifi dün (18 Aralık 2008 Perşembe) kamuoyuyla paylaştı.

Ortaköy Feriye Lokantası’nda gerçekleşen basın toplantısına Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, İttifak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Akman, Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, Türk Mutfak Vakfı Genel Müdürü Hilal Nuhoğlu, şirket yöneticileri ve kalabalık bir gazeteci topluluğu katıldı.

Açılış konuşmalarının ardından Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar ve Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, Selva Makarna’nın yeniliklerini içeren bir sunum gerçekleştirdi.

Gerçekleşen sunumda özetle şu bilgilere yer verildi:

Tüm dünyada ana yemek olarak tüketilen makarna, ülkemizde ikinci yemek olarak ve çoğunlukla sade tüketiliyor. Tüketim, üretim kapasitesinin çok altında seyrediyor.

Türkler makarnanın tadını çıkaramıyor: Türkler makarna tüketiminde ön yargılı davranıyor. Şişmanlattığı,kolesterolü yükselttiği gibi yanlış bilgilerle makarna, yemek kültürümüze yerleşemiyor. Makarna, ülkemizde hak ettiği itibarı görmüyor. Makarnanın besin ve lezzet zenginliği bilinmiyor. Anadolu’nun bereketli topraklarına rağmen bir İtalyan, bir Türk’ten tam 5 kat daha fazla makarna tüketiyor.

Selva olarak biz: 1988’de unla başlayan tecrübemizi, 1998’de makarna üretimiyle pekiştirerek yeni bir döneme merhaba dedik. Unla başlayan lezzet, kalite ve estetik yaklaşımının makarnada sürdürmek konusunda disiplinli bir kararlılık içine girdik. “Her şey bir paket Selva için” felsefesiyle yola çıktık.

Aktif sabır gösterdik: Tam 10 yıl “aktif sabır” gösterdik. Üretim kalitemizi sürekli geliştirdik. Teknolojimizi durmadan yeniledik. Ciddi araştırmalar ve çok yönlü çalışmalar yaptık.

Japonya’ya bile ihracat yaptık: Türkiye’nin en çok makarna ihracatı yapan kuruluşu olarak daima kendimize yakışanı yaptık, kendimizle yarıştık. Sektörde hep yenilikler ve ilklerle bilindik. Hep aynı kalite, hep aynı lezzet, hep aynı estetik anlayışıyla ürettik. Sessiz sedasız, sektörün üçüncü markası olduk, ödüller aldık. Tam 10 yıl, Türkiye’ye layık olduğu lezzet ve değeri sunmak için sabırla çalıştık.

Soframızda makarnanın yerini sorduk, soruşturduk: Önce makarnanın sofralarımızdaki yerini sorguladık. 22 ilde geniş çaplı bir araştırma başlattık. Hamur işinin çok sevildiğini, buna rağmen ancak 4 günde bir makarna pişirildiğini, makarnanın sade ya da çok sınırlı sayıda soslarla tüketildiğini, yardımcı bir yemek olarak algılandığını gördük. En önemlisi de, Türk kadınının İtalyan soslarına karşı mesafeli durduğunu gözlemledik.
Suda pişen hamur işlerinin kültürümüzdeki izlerini keşfettik: Makarnanın kültür