Basın Bültenleri

Makarnanın Tarifini Değiştirdik %36 Büyüdük

Selva 2008 Rakamlarını Açıkladı: Makarnanın Tarifini Değiştirdik %36 Büyüdük Makarna ihracatında 1., Türkiye pazarında 3. marka olduk.

Selva 2008 Rakamlarını Açıkladı:

Makarnanın Tarifini Değiştirdik %36 Büyüdük

Makarna ihracatında 1., Türkiye pazarında 3. marka olduk.

 

1988’de kurulan ve 2008 yılı içinde 20. yılını kutlayan Selva Gıda, yıl içinde çeşitli yeniliklere imza atarak dikkatleri üstüne çekmişti. Kurumsal kimliğini logosundan başlayarak paket tasarımlarına kadar baştan aşağı yenileyen Selva, ayrıca makarna sektöründe ilk defa sade makarnayı pişirme önerisine göre sınıflandırarak Çorba Sefası, Salata Keyfi, Ziyafet Sofrası ve diğer seriler halinde tüketiciyle buluşturdu. Sektörüne getirdiği bu yenilikler sayesinde 2008’i ciddi bir kârla kapatan firma yetkilileri Ar-Ge çalışmalarının ve ürün yeniliklerinin süreceğini özellikle ifade etti.

2008’de iç pazardaki satışını %7 artıran Selva, cirosunu ise önceki yıla oranla %36 artırarak 98.2 Milyon TL’ye çıkardı. Ayrıca faaliyet kârını geçtiğimiz yıllara göre katladı. Japonya'dan Somali'ye, Avustralya'dan Trinidad Tobago'ya kadar 50 ülkeye ihraç edilen Selva, ihracat açısından da oldukça iyi rakamlarla yılı kapattı. İhracat cirosunu önceki yıla göre %35 oranında artıran Selva 25.5 Milyon $ ihracat cirosuyla, 50 ülkeye toplam 24.200 ton ürün ihraç ederek Türkiye’nin en büyük makarna ihracatçısı unvanını 2008’de de korudu. Japonya’ya ayrı bir önem veren ve en fazla ihracat gerçekleştiren Türk firması olan Selva, 2008’de ihracatını %287 artırdı. Private Label üretim yapmamak ana stratejisini benimseyen ve ihracatının neredeyse tamamını kendi markası Selva ile gerçekleştiren firma Japonya’nın toplam makarna ithalatının %2,7’sini karşıladı.

Konuyla ilgili açıklama yapan Selva Gıda Genel MüdürüMehmet Karakuş, kriz yılı olarak geçen 2008’de yaptıkları çalışmaları ve bunların olumlu sonucunu şöyle ifade etti:

“2008, küresel çapta ciddi bir ekonomik krizin yaşandığı zor bir yıl oldu. Amerika’da başlayan, oradan Avrupa ve diğer ülkelere doğru sıçrayan bu küresel kriz ülkemizde de ciddi bir durgunluğa yol açtı. Biz Selva olarak bu durgunluğa yenik düşmedik ve planladığımız stratejik adımları atarak makarna sektörünün gelişmesine yönelik yeniliklere imza attık. Örneğin makarnayı pişirme önerisine göre sınıflandırma projemiz, son yıllarda sektörün tanık olduğu en ciddi çalışmadır. Buna ilaveten kurumsal kimliğimizi de yenileyerek Selva’yı her anlamda müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarına uygun bir hale getirdik. Türk Mutfağı’nın eşsiz lezzetleriyle makarnayı buluşturduk ve bu yaklaşımı ambalajlarımıza taşıdık. Bu önerimiz halkımız tarafından beğenildi, kabul edildi. Bu çabaların sonucu olarak 2008’i krize rağmen ciddi bir büyüme ve kârlılıkla kapatmamız çabamızın yerinde olduğunun en somut kanıtıdır.”