Basın Bültenleri

70 ÜLKEDE RAFLARDA YERİNİ ALAN SELVA’YI, AFRİKALILAR ÇOK SEVDİ

Makarna, un ve irmik olmak üzere üç farklı ürün grubu ihracatı gerçekleştiren Selva, 2012 yılında ihracatta yüzde 30’luk büyüme hedefliyor.

Makarna, un ve irmik olmak üzere üç farklı ürün grubu ihracatı gerçekleştiren Selva, 2012 yılında ihracatta yüzde 30’luk büyüme hedefliyor. Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, ihraç pazarlarını hızla genişlettiklerini belirterek, Selva’nın toplam ihracatının yüzde 60’ını Afrika kıtasına gerçekleştirdiğini söyledi.

Yaklaşık 70 ülkeye ürün gönderen Selva, yurtdışı pazarında giderek güçleniyor. 2012 yılında ihracatta yüzde 30 büyüme hedefleyen Selva, toplam ihracatının yüzde 60’ını da Afrika kıtasına gerçekleştiriyor.

Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, 2011 yılında olduğu gibi 2012 yılında da yeni pazarlarının olacağını belirterek, “Güney Afrika, Kuzey Avrupa ve Orta Amerika’da birçok ülkeye Selva lezzetlerini göndermeyi planlıyoruz” dedi.

Selva Gıda’nın makarna, irmik ve un olmak üzere 3 farklı ürün grubu ihracatı gerçekleştirdiğini söyleyen Mehmet Karakuş, Selva Gıda’nın yıllık cirosunun yüzde 50’ye yakınını ihracattan sağladığını kaydetti. “Uzun yıllardan beri bu ciro dengesini korumaya çalışıyoruz” diyen Karakuş, kurulduğu günden bu yana 113 ülkeye ihracat yapan Selva’nın, bugün itibariyle 70 ülke, 5 kıtaya ürünlerini gönderdiğini kaydetti. Karakuş, Selva Gıda’nın toplam ihracatının yüzde 60’ını Afrika kıtasına gerçekleştirirken yüzde 25’ini Uzakdoğu’ya, yüzde 15’ini ise Avrupa ve Orta Amerika’ya gönderdiğini belirtti.

Makarnada ihracat birincisi

Selva’nın sadece kendi markasıyla ihracat yapma stratejisi doğrultusunda özellikle Japonya başta olmak üzere Uzakdoğu pazarında kalıcı büyümeyi sağladığını dile getiren Karakuş, Selva’nın 2007, 2008 ve 2009 yılında Türkiye’nin makarna ihracat birincisi olduğunu hatırlatarak, “Halen markalı makarna ihracat birinciliğini de devam ettiriyoruz” dedi. 2010 yılındaki ihracat hedeflerinin daha çok Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu söyleyen Karakuş, etnik pazarın etkili olduğu bu ülkelerde Selva ürünlerini tüketici ile buluşturmak için hem etnik pazara hem de diğer pazara eşit düzeyde yaklaştıklarını söyledi. Karakuş, “Çok kısa süre olmasına rağmen bu pazarda bir hayli hızlı ilerliyoruz. 2012 yılı için en büyük hedefimiz satış rakamları zaten iyi olan ihracat yaptığımız ülkelerde tonajları yüzde 30 ila yüzde 40 oranında artırmak” diye konuştu. 


Mehmet Karakuş, dünyadaki beslenme bilinci ve doğru tüketimin makarna üretici ve ihracatçıları için önemli bir kapı açtığını da sözlerine ekledi. 

Pek çok yenilik ve yatırımla ön plana çıktı

Selva’nın pek çok yenilik ve yatırımla ön plana çıktığını söyleyen Mehmet Karakuş, Selva’nın mantı ve erişte çeşitlerini “Anadolu Lezzetleri” grubuyla sofralara yeniden taşıdığını kaydetti. Ayrıca revani, helva gibi Türk tatlılarının temel malzemesi olan irmiğin, Selva markasıyla yeniden hayat bulduğunu dile getiren Karakuş, “Selva irmik, daha önceki vakumlu paketlerden farklı olarak hem estetik hem de fonksiyon avantajları getirdi. 500gr’lık ambalajların dışında ilk kez rahatça taşınabilir 1 kg’lık vakumlu paketlerde satışa sunulmaya başladı.

Lezzet ustası Selva’nın irmik paketlerine getirdiği başka bir yenilik ise küçük boy, kullanışlı ve kolay taşınabilir 250 gr’lık ambalajlar oldu. Selva irmik, Türkiye’nin ilk 250 gr’lık vakumlu paketlerinde raflardaki yerini aldı. Dünyada ilk kez helvalık irmik gerçek meyve tozlarıyla buluştu ve Portakallı, Çilekli, Muzlu ve Vanilyalı İrmikler tatlı bir yenilik olarak hayatımıza girdi. Meyveli irmiklerle de her türlü irmikli tatlıyı yapmak mümkün. Bu yenilik ve yatırımların dışında Selva, 3 dakikada pişen Şipşak Makarna’yı da piyasaya sundu” diye konuştu.